Перші результати актуальних експериментів галузі

З метою аналізу проміжних результатів експериментів регіонального рівня «Упровадження елементів дуальної форми навчання у професійну підготовку кваліфікованих робітників», «Соціальне партнерство як інструмент підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників» 18 січня 2018 року в Навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти у Сумській області проведено засідання у форматі «круглого столу» з теми «Моделі, форми, механізми державно-приватного партнерства».

Наталія Самойленко, директор Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області, зосередила увагу на основних завданнях здійснення експериментальної роботи, зокрема, в обраних напрямах проведення дослідження: подолати розрив між теорією і практикою, освітою й виробництвом та підвищити якість підготовки кваліфікованих кадрів із урахуванням вимог роботодавців у рамках нових організаційно-відмінних форм навчання.

У ході панельної дискусії заклади, роботодавці-учасники експериментів представили результати експериментальної роботи, зазначивши ряд проблем, з якими вони зіткнулися під час роботи на підготовчому етапі дослідження.

При аналізі можливостей запровадження елементів дуальної форми навчання було з’ясовано: відсутні законодавчі та нормативні документи щодо запровадження дуальної форми професійного навчання, єдиний підхід до реалізації упровадження елементів дуальної форми навчання, гнучка методика розробки документації для забезпечення освітнього процесу, чітко не визначено роль організаторів професійно-практичної підготовки: майстра виробничого навчання (працівника закладу професійної освіти), майстра-наставника (працівника підприємства), нормативне узгодження договірних зобов’язань у системі «роботодавець-учень-заклад», низький рівень наставництва на підприємстві.

Щодо експерименту «Соціальне партнерство як інструмент підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників», що проводиться на базі Реутинського професійного аграрного ліцею, то вже сьогодні проміжні результати даного дослідження говорять про ефективність співпраці закладу професійної (професійно-технічної) освіти й соціального партнера. Цей висновок підтвердив Валерій Чечель, директор навчального закладу, презентувавши роботу, яку вони спільно із товариством із обмеженою відповідальністю «Кролевецький комбікормовий завод» зробили на підготовчому етапі експерименту: підписали двосторонню угоду щодо співпраці в різних напрямах діяльності, відвідали й навіть розпочали процес навчання учнів з оволодіння практичними навичками роботи на сучасному обладнанні підприємства, отримали фінансову допомогу щодо осучаснення навчально-матеріальної бази та побутових приміщень закладу, майстри виробничого навчання, викладачі професійно-теоретичної підготовки, інструктори індивідуального навчання водінню пройшли стажування на підприємстві. Розпочато спільну роботу з професійної орієнтації молоді.

Для обговорення питання соціального партнерства долучилася Наталія Ганжа, заступник директора з навчально-виробничої роботи Конотопського професійного аграрного ліцею, яка представила досвід співпраці закладу з Конотопською районною державною адміністрацією, публічним акціонерним товариством «Конотопагропостач», приватним акціонерним товариством «Радгосп «Шевченківський» та висловила бажання закладу взяти участь в експериментальній роботі.

За підсумками засідання було окреслено конкретні завдання щодо подальшої роботи експериментального дослідження, прийнято рішення включити Конотопський професійний аграрний ліцей до експерименту «Соціальне партнерство як інструмент підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників».

20180118_103252 (1)20180118_123939

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.

Translate »