Педагогічні працівники за напрямом «Громадське харчування і торгівля» розпочали підготовку до проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад

У лютому 2025 року в області відбудеться ІІ етап Всеукраїнських учнівських олімпіад зі спецдисциплін серед здобувачів освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти області за напрямами підготовки.

Підготовка до проведення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад зі спеціальних дисциплін з професій «Кондитер», «Продавець продовольчих товарів» розпочалась 17 січня 2025 року із онлайн-засідання

робочих груп.

До складу робочих груп включено 8 досвідчених викладачів професійно-теоретичної підготовки та майстрів виробничого навчання закладів професійної (професійно-технічної) області, які разом із профільним методистом Оленою ТЕМЧЕНКО обговорили «Методичнірекомендації щодо розроблення валідних тестів у закладах фахової передвищої освіти», що розроблено Інститутом професійної освіти Національної Академії Педагогічних Наук України. Особлива увага була приділена методиці складання олімпіадних завдань проблемно-пошукового характеру за професійним спрямуванням, що сприятиме підвищенню якості підготовки майбутніх кваліфікованих робітників.

Робочі групи продовжать засідання щочетверга протягом місяця для подальшого вдосконалення олімпіадних завдань.

Відбулося онлайн-засідання творчих груп щодо розроблення олімпіадних завдань зі спеціальних дисциплін

Відповідно до плану роботи Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області 16 січня 2025 року проведено  онлайн-засідання робочих груп з формування тестових завдань до ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад зі спецдисциплін за професіями: «Штукатур», «Муляр», «Електрогазозварник», «Електрозварник ручного зварювання». Членами творчої групи обговорено алгоритм складання олімпіадних завдань за трьома рівнями складності, акцентовано увагу на розробленні завдань творчого характеру, а саме ситуаційних задач за професійним спрямуванням, завдань на встановлення відповідності та алгоритм складання тестових завдань.

Наступне засідання відбудеться 23 січня 2025р.

Розробляємо освітні програми

Перші онлайн-засідання робочих груп для професій будівельного та зварювального виробництва з розроблення освітніх програм за  Державними освітніми стандартами  відбулися 16 січня 2025 року.

Метою засідань є створення умов для забезпечення якісної підготовки фахівців, які відповідатимуть сучасним вимогам будівельної та зварювальної індустрії. Робочі групи складаються з викладачів професійно-теоретичної підготовки та майстрів виробничого навчання закладів професійної (професійно-технічної) освіти області, які прагнуть досягти оптимального балансу між теоретичними знаннями та практичними навичками.

Орієнтир в інформаційному просторі – освітній контент

Зростання цифрових технологій модернізувало освітній процес та сприяло створенню інтерактивних навчальних платформ. Впровадження цифрового освітнього контенту в процес навчання сприяє покращенню засвоєння матеріалу здобувачами освіти у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. А інтерактивні технології дозволяють створити заняття, які більше цікавлять здобувачів освіти і сприяють активному навчанню.

«Впровадження інформаційно-комп’ютерних технологій, технологій змішаного навчання спричинило появу нового виду контенту, спрямованого на реалізацію освітніх цілей — електронного навчального контенту. І зараз такий контент має бути не просто наявним; на передній план виходить його оптимізація та забезпечення гнучкості, доцільної варіативності й інших властивостей, що дозволяють будувати з окремих контентних одиниць комплексні багатофункціональні навчальні матеріали широкого дидактичного спрямування» такими словами Віта ЛУБИНЕЦЬ, методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти, 15 січня 2025 року розпочала онлай-засідання робочої групи щодо розроблення освітнього контенту за професією «Монтажник систем утеплення будівель». Спільно з педагогічними працівниками Державного навчального закладу «Сумське міжрегіональне вище професійне училище», на базі якого і створено робочу групу, обговорено порядок розроблення онлайн курсу, визначено тему навчального модулю та цілі для наступних засідань.

Моніторинг якості освіти та освітньої діяльності: контроль чи прогноз для розвитку закладу?

У Сумській області для закладів професійної (професійно-технічної) освіти та закладів, підприємств, установ, організацій, які мають ліцензію у сфері професійної (професійно-технічної) освіти розпочато навчальний курс з організації та проведення моніторингу якості освіти та освітньої діяльності. НМЦ ПТО у Сумській області протягом січня – березня 2025 року для керівників закладів планує цикл семінарів з цього питання за участі Управління Державної служби якості освіти у Сумській області.

На семінарі «Нормативно-правова база щодо підготовки та проведення моніторингу якості освіти та освітньої діяльності», що проведено 14 січня 2025 року, акцентували увагу на основних нормативно-правових актах, розглянули процедуру проведення моніторингу та відповідний алгоритм роботи. Учасники заходу розібрали поняття «моніторинг», «моніторингове дослідження», «інституційний аудит», «контроль», «перевірка», обговорили принципи, об’єкти та суб’єкти моніторингу, ознайомилися з різними моніторинговими дослідженнями та їх результатами на рівні держави.

Translate »