Основна концептуальна ідея навчальних програм з природничих наук базується на реалізації функціонального, системно-структурного підходів і полягає у формуванні природничо-наукової компетентності учнів шляхом засвоєння знань про живу природу як цілісну систему, розвитку ціннісних орієнтацій у ставленні до природи.
Тому 19 червня 2018 року під час онлайн-спілкування обговорено питання компетентнісного підходу при викладанні природничих наук: фізики й астрономії, біології й екології, хімії та географії. На упровадженні Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня наголосила Наталія Самойленко, директор Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області. Члени творчої групи викладачів природничих наук запропонували орієнтовні навчальні плани за новою програмою.