Енциклопедія називає зовнішнє незалежне оцінювання: іспитами для вступу до ВНЗ (вищих навчальних закладів) України. Воно поєднує комплекс тестувань, які покликані визначити навчальні досягнення випускників. Лише з допомогою ЗНО сьогодні можна реалізувати право кожного на рівний доступ до якісної освіти. Його результати зараховуються як результати вступних іспитів до вищих навчальних закладів. Упровадження ЗНО дозволило зробити наше суспільство справедливішим, наблизило його до стандартів цивілізованих країн. Рівень довіри до ЗНО рік у рік зростає.
Саме організації та проведенню ЗНО-2019 в закладах професійної (професійно-технічної) освіти була присвячена зустріч, організована НМЦ ПТО у Сумській області 14 лютого 2019 року на базі ДПТНЗ «Сумський центр професійно-технічної освіти», майже 100 викладачів української мови та літератури, історії України та математики з представниками Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти.
Наталія Самойленко, директор НМЦ ПТО у Сумській області, привітала учасників заходу, побажала результативної участі у семінарі-практикумі та наголосила на важливості процедури проведення ЗНО-2019.
Ольга Смоленко, методист НМЦ ПТО у Сумській області, та Олена Остапенко, завідувач навчально-методичного відділу моніторингу якості освіти та ЗНО КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, звернули увагу викладачів на основні нормативно-правові документи, що регламентують процедуру проведення ЗНО-2019, ознайомили з особливостями реєстрації випускників для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні.
Що справді потребує удосконалення – то це зміст тестових завдань, який нині часто критикують. Тестові завдання повинні не тільки перевіряти обсяг нагромаджених за шкільні роки знань, а й дати можливість оперувати ними, застосовувати, робити узагальнюючі висновки.
Практичний кейс: особливості виконання тестових завдань у форматі ЗНО провели Руслана Мариняк, кандидат філологічних наук, доцент, методист науково-методичного відділу Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти, Оксана Святокум, кандидат історичних наук, начальник науково-методичного відділу Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти, Борис Половін, методист науково-методичного відділу Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти.
Представники Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти, акцентували увагу на перевагах тестового контролю за рівнем навчальних досягнень здобувачів повної загальної середньої освіти. У своїх виступах вони проаналізували результати проведення ЗНО у 2018 році, зупинилися на особливостях проведення зовнішнього оцінювання в 2019 році, запропонували методику підготовки учнів до успішного складання тестів.
У засіданні у форматі «круглого столу» брали участь представники Сумського державного університету, які наголосили на факторах і чинниках, що впливають на успішність складання учнями державної підсумкової атестації у формі ЗНО, особливостях їх підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання в 2019 році, а також презентували сертифікаційні роботи з української мови та літератури, історії України, математики для проходження пробного тестування.
По закінченню роботи викладачі закладів професійної (професійно-технічної) освіти отримали методичні матеріали щодо підготовки учнів до ДПА/ЗНО з української мови та літератури, історії України, математики.