Документ із розвитку системи професійно-технічної освіти Сумської області до 2027 року схвалено на засіданні регіональної ради професійної (професійно-технічної) освіти 07 грудня 2021 року на базі Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації.
Під час розробки Стратегічного плану розвитку системи професійно-технічної освіти Сумської області до 2027 року враховано всі аспекти, що впливають на економіку регіону, зокрема, особливості регіонального ринку праці та системи професійної освіти області
Як наголосила заступник голови Сумської обласної державної адміністрації Олена БОЙКО, комплексний підхід до підготовки якісних професійних кадрів полягає в урахуванні потреб роботодавців області у кваліфікованих робітниках, розширенні можливостей зайнятості, професійній самореалізації та неперервному професійному розвитку особистості упродовж життя. Орієнтуватися вона має також на глобальні тенденції та потреби регіональної економіки.
Для успішного розвитку регіональної системи професійно-технічної освіти було визначено дві стратегічні цілі: підвищити якість системи підготовки кваліфікованих робітників відповідно до потреб регіонального ринку праці та посилити конкурентоспроможність системи професійної освіти регіону.
Як зазначила директор Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації Вікторія ГРОБОВА, підготовка Стратегічного плану відбувалася відповідно до методології, запропонованої Програмою ЄС для підтримки реформ професійно-технічної освіти в Україні – «EU4Skills: Кращі навички для життя в Україні» з урахуванням чинного законодавства у сфері професійної освіти.
Під час розробки документа робочою групою, до складу якої ввійшли представники влади, регіональної ради професійної (професійно-технічної) освіти, роботодавців та їх галузевих об’єднань, Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області, закладів професійної (професійно-технічної) освіти, було проведено стратегічний аналіз системи профтехосвіти області. Він містить детальну характеристику основних тенденцій регіональної економіки та ринку праці, стану закладів професійно-технічної освіти, зовнішніх тенденцій, що матимуть вплив на систему професійної підготовки. Проведено також SWOT-аналіз та визначено стратегічне бачення розвитку системи якісної підготовки кадрів.