Ділимося досвідом упровадження, проблемами та перспективами відкритого професійне навчання населення на модульно-компетентнісній основі

Питання відкритого професійного навчання населення на модульно-компетентнісній основі як важливій складовій системи підготовки кваліфікованих робітничих кадрів вивчається в Роменському вищому професійному училищі в ході експериментальної діяльності всеукраїнського рівня. Про це говорили 22 червня 2018 року під час Всеукраїнського науково-практичного семінару «Відкрите професійне навчання населення: досвід упровадження, проблеми та перспективи» на базі Роменського ВПУ.

 На заході були присутні керівники Роменської міської та районної влади, представники Інституту ПТО НАПН України, НМЦ ПТО у Сумській області, закладів професійної освіти області, педагогічні працівники училища та  роботодавці.

Павло Помаран, директор Роменського вищого професійного училища, заслужений працівник народної освіти України, під час виступу звернув увагу на ряд проблем, що потребують вирішення, а саме: вказав, що для осіб, які не мають формальної професійної (професійно-технічної) освіти не передбачається використання  вхідного контролю, чим порушується принцип доступності освітніх послуг.

Про хід запровадження вхідного контролю знань, умінь та навичок у закладах професійної (професійно-технічної) освіти області інформувала Наталія Самойленко, директор НМЦ ПТО у Сумській області, кандидат педагогічних наук.

Про розроблення індивідуальних навчальних програм на основі компетентнісного підходу (з модульною побудовою освітнього процесу) для осіб, які приймаються до закладів ПТО на відкрите професійне навчання з перепідготовки або підвищення кваліфікації, доповідав Геннадій Чернобук, методист Роменського вищого професійного училища.

Торкнулися проблеми перепідготовки незайнятого населення та можливостей підвищення кваліфікації робітників директор Роменського центру зайнятості населення А. Клименко та роботодавці.

О.Базелюк, кандидат педагогічних наук, завідувач лабораторії дистанційного професійного навчання Інституту професійно-технічної освіти НАПН України, поділився досвідом застосування дистанційного навчання в контексті відкритої професійної освіти. Про SMART-комплекси як сучасний тренд у професійній освіті інформував А.Прохорчук, кандидат педагогічних наук, науковий співробітник лабораторії електронних освітніх ресурсів Інституту ПТО НАПН України.

Широкий аналіз упровадження елементів дуальної форми навчання в професійну підготовку майбутніх кваліфікованих робітників здійснила Н.Кулалаєва, завідувач лабораторії технологій професійного навчання Інституту професійно-технічної освіти НАПН України, кандидат хімічних наук, доцент.

Глибокий аналіз упровадження елементів дуальної форми навчання у професійну підготовку кваліфікованих робітників за професією «Продавець продовольчих, продавець непродовольчих товарів» із досвіду роботи закладів здійснили Л.Дублик, заступник директора з навчально-методичної роботи ДНЗ «Шосткинський центр професійно-технічної освіти», І.Стовбир, заступник директора з навчально-виробничої роботи ДНЗ «Сумський центр ПТО торгівлі та ресторанного сервісу».

За результатами роботи семінару було внесено пропозиції:

— запровадити вхідний контроль за програмами  професійно-технічного навчання на основі  попередньої неформальної чи інформальної професійної освіти;

  • надати право закладу освіти самостійно визначати обсяг освітніх програм за результатами вхідного контролю;
  • внести зміни до Порядку проведення вхідного контролю знань, умінь та навичок для осіб, які приймаються на навчання за програмами перепідготовки або підвищення кваліфікації до закладів, щодо затвердження робочих навчальних планів за результатами вхідного контролю керівником закладу.

016 010 006 005 004

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.

Translate »