ІV Міжнародна науково-практична конференція «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку в національному та світовому вимірі», що відбулася 9 жовтня 2018 року на базі Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, отримала широкий резонанс.
Партнерами проведення конференції стали Департамент освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Сумській області, ДВНЗ «Університет менеджементу освіти» НАПН України.
У роботі конференції основна увага була приділена питанням упровадження інклюзивної освіти, підготовки учнів з особливими освітніми потребами в закладах професійної (професійно-технічно) освіти, психологічного супроводу, включаючи регіональні напрями роботи та міжнародний досвід.
У рамках конференції проведено секції «Професійне співробітництво з організації траєкторії навчання учнів з особливими освітніми потребами в умовах закладу професійної (професійно-технічної) освіти». Керівник секції Лариса Сергеєва, доктор педагогічних наук, професор кафедри публічного адміністрування і менеджменту освіти Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України спрямувала роботу на висвітлення питань з організації та психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу учнів з особливими освітніми потребами, розвитку психолого-педагогічної компетентності педагогічних працівників, співпраці закладів професійної (професійно-технічної) освіти зі службами у справах дітей, органами соціального захисту та роботодавцями.
На секції своїм досвідом роботи поділилися:
В’ячеслав Новіков, директор ДНЗ «Глухівське вище професійне училище»;
Тетяна Скоченко, заступник директора з навчально-виховної роботи ДНЗ «Глухівське вище професійне училище»;
Олександра Копина, практичний психолог ДНЗ «Ужгородський центр професійно-технічної освіти»;
Оксана Сергієнко, методист ДНЗ «Центр професійної освіти технологій та дизайну м. Києва»;
Юлія Порункова, практичний психолог ДНЗ «Харьківський професійний ліцей будівельних технологій»;
Валерія Докторович, методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області;
Лариса Піковець, методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Дніпропетровській області.
Тематика доповідей учасників конференції віддзеркалює активну увагу наукової спільноти до проблематики модернізації та розвитку системи корекційно-реабілітаційної допомоги, забезпечення доступності освітнього простору закладу професійної (професійно-технічної) освіти для учнів з особливими освітніми потребами.
За підсумками роботи конференції прийнято резолюцію, де зазначено про необхідність
розвивати інтеграцію наукової та освітньої діяльності академічних, вузівських організацій, закладів професійної (професійно-технічної) освіти через спільні наукові гранти, програми та проекти;
напрацювати дієві механізми функціонування інституцій, покликаних надавати відповідну професійну освіту учням з особливими освітніми потребами;
розробити методичні рекомендації для закладів професійної (професійно-технічної) освіти щодо організації роботи з учнями з особливими освітніми потребами;
започаткувати збір інформації про заклади професійної (професійно-технічної) освіти, що здійснюють професійну підготовку осіб з особливими освітніми потребами.