Онлайн-дослідження серед учнів закладів профосвіти провело МОН у червні 2020 року та мало виявити задоволеність учнів якістю та умовами навчання. Українці здебільшого вважають, що мати професійну освіту престижно й наразі країні не вистачає кваліфікованих робітників.
Водночас 66% учнів профтехів зазначають, що їм подобається навчання, 56% респондентів вважають профосвіту престижною чи скоріше престижною, тоді як 40% — не престижною або скоріше не престижною. Позитивне сприйняття профтехів, за інформацією МОН, прослідковується у старшій віковій групі, тоді як молодь вважає таку освіту менш престижною.
Серед інших результатів дослідження:
мешканці Півночі (56%, що є найбільшим показником) та Центру (55%) більш позитивно сприймають профосвіту порівнюючи з українцями з Києва (38%) та східних регіонів (43%); 37% молоді віком 16-19 років вважає, що професійна освіта дає такі ж шанси на успішну самореалізацію, як і вища (29%); 20% респондентів зазначили, що робітнича професія дозволяє гідно заробляти, – стільки ж не погодилися з цією думкою; після випуску з профтеху робітник має постійно вдосконалювати свої знання та навички (78%).
Майже всі опитані зазначили, що їм подобається/скоріше подобається навчатися у профтеху (87%) А матеріал, який там викладають, на їхню думку, є сучасним (70%, так/скоріше так).
Учасники, зокрема, вказують, що практика на виробництві чи в закладі є важливим елементом, що допомагає краще зрозуміти особливість професії (72%) та робить навчання динамічним. Водночас до переліку речей, які могли б покращити якість навчання або зробити його більш комфортним, увійшли інфраструктурні об’єкти: обладнання в майстернях, ремонти в закладах, спорткомплексах і гуртожитках, навчальні матеріали – книжки, буклети, постери тощо.
За інформацією з сайту МОН