У закладах П(ПТ)О навчається 173 учня з інвалідністю, 85 в спеціальних групах. Аналіз контингенту за соціальним станом свідчить, що понад 45% учнів належить до різних соціальних категорій. Тому важливо створювати корекційно-розвивальне середовище в закладах освіти. Саме цій темі було присвячено вебінар «Застосування корекційних прийомів при навчанні учнів з особливими освітніми потребами за професіями «Маляр», «Штукатур», що відбувся 21 січня 2021 року, для викладачів професійно-теоретичної підготовки та майстрів виробничого навчання будівельного профілю, які здійснюють професійну підготовку учнів такої категорії.
З учасниками заходу розглянуто питання щодо психолого-педагогічних характеристик учнів з особливими освітніми потребами: охарактеризовано категорії та ступені порушення психофізичного стану учнів, особливості формування навчально-плануючої документації; значимість компетентності педагога в організації навчальної діяльності учнів зазначеної категорії.
У рамках експерименту регіонального рівня, проведеного на базі ДНЗ «Глухівське вище професійне училище», розроблено методичний посібник «Професійна підготовка учнів з особливими освітніми потребами в умовах професійно-технічного закладу як необхідна умова їх соціальної адаптації та подальшої трудової зайнятості», який незабаром надійде до закладів освіти на допомогу педагогам, які працюють із зазначеною категорією дітей.
Завдання викладача й майстра виробничого навчання є постійний супровід учня з особливими освітніми потребами, особистісний підхід та залучення його до активного життя колективу й закладу освіти, що системний корекційний підхід сприяє забезпеченню ефективного освітнього процесу професійної підготовки учнів з особливими освітніми потребами в закладі освіти і є необхідною умовою їх соціальної адаптації та подальшої трудової зайнятості.